1 5 podatku ikona

środki 1,5% podatku

z US za rok 2022


środki 1% podatku

otrzymane w latach

2014 - 2021

z US za rok 2014

z US za rok 2015

z US za rok 2016

z US za rok 2017

z US za rok 2018

z US za rok 2019

z US za rok 2020

z US za rok 2021

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

Fundacji OPOR

bip logo pomn1 grad

QSL-cards dla harcerzy1a

Historia krotkofalarstwa PL

poczta wolontariat

Wydawnictwo OPOR

wydawnictwo OPOR.png

poczta kp

Przydatne strony

pozytekgovpl
NGOpl
Avangarda

Test platformy egzaminu on-line na świadectwo operatora

logoUKE

Urząd
Komunikacji
Elektronicznej

W dniach 2 – 6 maja 2022 roku odbędą się testy platformy ON-LINE egzaminacyjnej na świadectwo operatora w służbie radiokomunikacyjnej amatorskiej. Od 2 kwietnia na forum PKI trwa dyskusja o pomyśle UKE na egzamin zdalny. Oczywiście dyskusja jest skierowana na zdyskredytowanie tego rozwiązania. Na temat proponowanego rozwiązania wypowiadają się oczywiście osoby które już egzaminów na świadectwo operatora zdawać nie będą, ale oczywiście wiedzą co dla zdających jest najlepsze. Czas rozczarować dyskutantów tematu egzaminu on – line, pomysł nie jest pomysłem UKE. UKE zostało do takiego rozwiązania przekonane mając na uwadze zbliżenie egzaminów do tych co będą go zdawać. Pozwoli to odejść od egzaminu przypisanego do delegatur UKE oraz przyspieszy zdawanie egzaminu przez chętnych.

W dyskusji nad proponowanym rozwiązaniem przewija się wątpliwość co do jakości egzaminów choć na razie można jedynie rozmawiać o samej platformie a nie o formie w jakiej egzamin będzie się odbywał. I tu warto się zastanowić czy rozwiązanie platformy egzaminacyjnej jest dobre. Jak przyjrzymy się większości egzaminów na różnego rodzaju uprawnienia to już dawno odeszło się od formy papierowej egzaminu. Egzamin teoretyczny na prawo jazdy odbywa się z użyciem platformy elektronicznej, egzaminy w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego odbywają się na platformie elektronicznej i nikomu nie przychodzi do głowy, że egzaminy te są słabe i obniżają poziom zdających.
Warto wiedzieć, że używanie platformy elektronicznej nie obniża poziomu egzaminu bo to zależy od zestawu pytań i od wiedzy zdających a nie od tego czy egzamin odbywa się w formie tradycyjnej papierowej czy w formie z użyciem platformy elektronicznej. W XXI wieku elektroniczne platformy nauczania, egzaminów, sprzedaży itd. to codzienność. Dlaczego zatem egzaminy na świadectwo operatora w służbie amatorskiej nie miał by się odbywać z użyciem platformy elektronicznej. Krótkofalowcy zawsze starali się nadążać za nowymi rozwiązaniami a czasem byli ich prekursorami. Dlaczego teraz cześć środowiska krótkofalarskiego jest przeciwnikami przejścia na platformę elektroniczną egzaminu?
Czym różnić się będzie egzamin przez platformę elektroniczną, od egzaminu w formie tradycyjnej formie papierowej? Niczym jedynie narzędziem gdzie zamiast papieru będzie platforma elektroniczna. Nadal będzie to egzamin testowy z określona liczbą pytań z każdej grupy i ze ściśle określonym czasem na wykonanie testu. To co obecnie będzie testowane to sama platforma, jej funkcjonalność, przyjazność użytkownikowi oraz jej stabilność działania. W jaki sposób będą przeprowadzane egzaminy zdecydowane będzie po przeprowadzonych testach, ale wiadomo że przeprowadzane będą z użyciem egzaminacyjnej platformy elektronicznej.
Warto też powiedzieć, że wprowadzenie elektronicznej platformy elektronicznej pozwoli na przeprowadzanie egzaminów w dowolnym miejscu i w dowolnym czasie. Jaki z tego będzie efekt? Egzamin przybliży się do osób chcących zdawać i nie będą musiały dojeżdżać na egzamin, zdawać będą go najbliżej swojego miejsca zamieszkania a nie dojeżdżając do delegatury UKE. O tym, że elektroniczna platforma egzaminacyjna to dobry kierunek pokazał okres pandemii COVID kiedy to egzaminy nie były przeprowadzana, platforma elektroniczna w przyszłości wyeliminuje takie niedogodności a egzaminy będą się odbywać na bieżąco.
Nie ma się o co martwić system elektroniczny egzaminu nie zmieni faktu konieczności posiadania wiedzy, a jedynie usprawni egzaminy i stworzy ich większą dostępność dla osób młodych i bardzo młodych z małych miejscowości oddalonych o centrów administracyjnych.
To będzie pierwszy krok do zmian które mogą przyczynić się do większej dostępności krótkofalarstwa.

Sekretariat OPOR
strzalka czerw Powrót

Darowizna na rzecz Fundacji OPOR

 darowizna1a

wspierają nas:

Orzel MON logo700x700

kbj logo

fixprint logo

logo krotka fala1

krotka fala technologia kosmos

krotka fala technologia organizacje

logo KF Warszawa ikona

logo KF Dabrowa ikona

marsz ikona1b

zaloba adamowicz

baner ikona

70 Israel ikon

starzynski award

logo projekt finans

RDPP logo xkadencja 2015-2018

Rekomendacja CEPT

C E P T
Rekomendancja T/R 61-01

Zalecenie CEPT w j pol

(wersja język polski)

CEPT ang

(wersja język angielski)

C E P T

Rekomendacja T/R 61-02

CEPT 02 pol

(wersja język polski)

CEPT 02 ang

(wersja język angielski)

C E P T

Rekomendacja ECC (14)05

REC1405 pol

(wersja język polski)

REC1405

(wersja język angielski)

współpracujemy z:

so logo small1

pieczec fundacja wawelberga1

Stowarzyszenie RAZEM GŁOŚNIEJ

Stowarzyszenie Przyjaciół i Mieszkańców Kolonii Wawelberga

haszomer hacair

plakietka-inspektoratu-3

sekcja radio ZHR

Konkursy Grantowe

Konkurs granty harcerze oferty koniec

Propagujemy idee programu otwartego

radioreaktywacja baner

Nasze działania

konferencja senat

sekcja radio ZHR Logo-2-1 SKPO logo logo sp7yld logo choragwi stol logo fundacja OPOR srednie logo zhp 1 lok logo logo lacznosc lok ssr logo ikona logo srg plakietka-inspektoratu-3